دكتر رحيمي‌نسب مديركل سازمان بهزيستي يزد :مراكز درمان اعتياد بهزيستي آمادگي پذيرش معتادان دارند

مراكز درمان اعتياد بهزيستي استان يزد آمادگي پذيرش معتادان را دارند
يزدفردا به نقل از روابط عمومي بهزيستي استان يزد :- كليه مراكز درماني اعتياد و مشاوره سازمان بهزيستي جهت ارائه خدمات به معتادان ارجاعي آمادگي لازم را دارند و مراكز درمان اعتياد داراي مجوز از بهزيستي با رعايت شرايط مي‌توانند نسبت به صدور كارت درمان اقدام كنند.
مديركل سازمان بهزيستي يزد با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: طبق دستورات كشوري از اول خرداد طرح جمع‌آوري معتادان بي‌خانمان و يا با رفتار پرخطر توسط نيروي انتظامي در سطح كشور اجرا مي‌شود و معتاداني كه كارت درمان ندارند ملزم به ترك اعتياد در مراكز بهزيستي و دانشگاه علوم پزشكي هستند.
وي به معتادان هشدار داد تا قبل دستگيري توسط نيروي انتظامي به مراكز ترك اعتياد بهزيستي جهت ترك اعتياد مراجعه و كارت تحت درمان دريافت كنند

 

مراكز درمان اعتياد بهزيستي آمادگي پذيرش معتادان دارند به نقال از روابط عمومي بهزيستي استان يزد ======يزدفردا


محمدحسين رحيمي‌نسب گفت: در اين طرح معتاد دستگير شده سه راه دارد يا اينكه ترك كند و يا به مراكز بهزيستي جهت درمان قرار مراجعه كند و يا اينكه به اردوگاه‌هاي در نظر گرفته شده برود.
وي در خصوص حمايتهاي بهزيستي از معتادين پاك شده گفت: معتاديني 6 ماه بعد از درمان پاك بمانند توسط بهزيستي به بنگاههاي اقتصادي جهت دريافت وام معرفي و زمينه اشتغال آنها فراهم مي‌شود. همچنين معتاديني كه يكسال از ترك آنها بگذرد مورد حمايتهاي مالي بهزيستي قرار مي‌گيرند.
رحيمي‌نسب اعتياد را يك مسئله اجتماعي دانست و گفت: در چند سال اخير حساسيت اجتماع و خانواده نسبت به اعتياد كم شده است و جامعه در حال پذيرفتن آن است.
مديركل سازمان بهزيستي يزد با اشاره به مصرف تنقلي مواد مخدر گفت: اغلب افراد مراجعه‌كننده براي ترك شروع اعتياد خود را از قليان و مصرف تنقلي مواد مخدر بيان مي‌كنند.
وي گفت: متاسفانه قليان در خانواده ها نهادينه شده و خانواده عليرغم حساسيت روي سيگار، هيچ حساسيتي براي كشيدن قليان توسط فرزندانشان ندارند.
رحيمي‌نسب با اشاره به وجود 13 هزار معتاد ثبت شده در استان گفت: سال گذشته 6 هزار معتاد به مراكز ترك اعتياد بهزيستي مراجعه كرده اند.
وي در خصوص آمار غيررسمي معتادين استان گفت: براساس برآوردهاي كارشناسان بهزيستي حدود 50 هزار معتاد در استان وجود دارد كه از اين تعداد 30 هزار نفر معتاد يقه سفيد و تنقلي هستند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا